Using web pages audit for Competitive Intelligence

Thesis title: Využití auditu webových stránek pro Competitive Intelligence
Author: Lecián, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na důkladné popsání termínu Competitive Intelligence a jeho následné využití při auditu webových stránek. Praktická část práce je primárně vypra-covávána pro firmu Bisnode. Může však sloužit všem, kteří chtějí provádět on-line analýzu svých webových konkurentů. V práci jsou také využity profesionální nástroje od společností Majestic a SEO PowerSuite, které jsem po e-mailové kontaktu se společnostmi získal na omezenou dobu k využití zdarma. Na začátku praktické části je představena firma Bisnode, aby se s ní mohl čtenář seznámit. Následně je provedena analýza, která byla rozdělena do 4 tematických oblastí dle zadání firmy Bisnode. V každé z těchto oblastí jsou zhodnoceny silné a slabé stránky jednotlivých sledovaných webů tak, aby se firma mohla poučit nejen ze svých chyb, ale také chyb svých konkurentů. V teoretické části práce jsem se snažil podrobně rozebrat termín Competitive Intelligence. Kromě toho je na tento termín nahlíženo z více úhlů pohledu (jeho historie, zamyšlení nad českým překladem, etika spojená s CI nebo popsání jej jako procesu) díky čemuž může být tato diplomová práce přínosná i pro čtenáře, kteří se již s tímto termínem setkali, ale chtějí si prohloubit znalosti.
Keywords: použitelnost webových stránek; Majestic; SEO PowerSuite; off-page; on-page; SEO; Bisnode; CI role; CI proces; konkurenční analýza; historie CI; etika; Competitive Intelligence; přístupnost webových stránek; Collabim
Thesis title: Using web pages audit for Competitive Intelligence
Author: Lecián, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on thorough description of Competitive Intelligence term and its fol-lows usage for webpages audit. The practical part of this thesis is primarily created for the Bisnode company. However, it can be used everyone who wants to perform on-line webpages analysis of their competitors. In thesis are also used professional tools of Majestic company and SEOPowerSuite company. I got these for limited time after my e-mail corre-spondence with company´s support team. At the beginning of practical section the Bisnode company is introduced to readers, so that they might become familiar with it. After that, the analysis was performed and divided into 4 thematic areas based on Bisnode´s wish. I ana-lyzed strengths and weaknesses of monitored sites in each of this section so that the company can learn not only from their mistakes but also from mistakes of its rivals. I tried to analyze Competitive Intelligence term in detail in the theoretical part of thesis. In addition, this term is viewed from multiple angles (its history, reflection of its Czech trans-lation, ethic associated with the CI term or description CI as process). So, this thesis can be also a beneficial for readers that know this term but want get deeper knowledges.
Keywords: history of CI; ethic; Competitive Intelligence; SEO; CI role; competitive analysis; Collabim; SEO PowerSuite; Majestic; usability of webpages; accessibility of webpages; on-page; off-page; CI process; Bisnode

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2016
Date of submission: 19. 5. 2017
Date of defense: 5. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59412/podrobnosti

Files for download

    Last update: