Timetabling for Village Small School with Composite Classes
Thesis title: | Tvorba rozvrhu pro vesnickou málotřídní školu |
---|---|
Author: | Šimonovská, Mirka |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Skočdopolová, Veronika |
Opponents: | Polonyankina, Tatiana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Málotřídní školy tvoří svým procentuálním zastoupením nemalou část všech základních škol v České republice. Na rozvrh pro tento typ základních škol jsou kladeny větší požadavky než na ostatní školy, které umožňují vyučovat každý ročník na prvním stupni zvlášť. Zejména musí být zajištěno, aby ve spojených třídách byl vyučován jeden předmět v co největším počtu vyučovacích hodin. Podrobný popis ekonomického a matematického modelu včetně interpretace výsledků se nachází ve třetí kapitole. V předchozích dvou kapitolách jsou obsaženy informace, které jsou v poslední kapitole využity. Konkrétně v první kapitole je obsažena teorie lineárního programování a ve druhé kapitole se nachází informace o málotřídních školách, přesněji o Základní škole Višňová, a zároveň o školním vzdělávacím programu. |
Keywords: | základní škola; málotřídní škola; lineární programování; rozvrh |
Thesis title: | Timetabling for Village Small School with Composite Classes |
---|---|
Author: | Šimonovská, Mirka |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Skočdopolová, Veronika |
Opponents: | Polonyankina, Tatiana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Small schools with composite classes forms with its percentage representation a considerable part of all primary schools in the Czech Republic. On the timetable for this type of primary schools there are imposed greater demands than on other classes, that allow to teach every class on the first stage separately. In particular it must be ensured that the composite classes were taught one subject in as many lessons as possible. A detailed description of the economic and mathematical model, including the interpretation of the results is in the third chapter. The previous two chapters contain information that is used in the last chapter. Specifically, the first chapter contains theory of linear programming and in the second chapter there is information about small schools with composite classes, specifically for Primary School Višňová while on the school curriculum. |
Keywords: | linear programming; small school with composite classes; timetable; primary school |
Information about study
Study programme: | Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Econometrics |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 22. 1. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 1. 6. 2016 |
Date of defense: | 21. 6. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/50935/podrobnosti |