Timetabling for Village Small School with Composite Classes

Thesis title: Tvorba rozvrhu pro vesnickou málotřídní školu
Author: Šimonovská, Mirka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skočdopolová, Veronika
Opponents: Polonyankina, Tatiana
Thesis language: Česky
Abstract:
Málotřídní školy tvoří svým procentuálním zastoupením nemalou část všech základních škol v České republice. Na rozvrh pro tento typ základních škol jsou kladeny větší požadavky než na ostatní školy, které umožňují vyučovat každý ročník na prvním stupni zvlášť. Zejména musí být zajištěno, aby ve spojených třídách byl vyučován jeden předmět v co největším počtu vyučovacích hodin. Podrobný popis ekonomického a matematického modelu včetně interpretace výsledků se nachází ve třetí kapitole. V předchozích dvou kapitolách jsou obsaženy informace, které jsou v poslední kapitole využity. Konkrétně v první kapitole je obsažena teorie lineárního programování a ve druhé kapitole se nachází informace o málotřídních školách, přesněji o Základní škole Višňová, a zároveň o školním vzdělávacím programu.
Keywords: základní škola; málotřídní škola; lineární programování; rozvrh
Thesis title: Timetabling for Village Small School with Composite Classes
Author: Šimonovská, Mirka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skočdopolová, Veronika
Opponents: Polonyankina, Tatiana
Thesis language: Česky
Abstract:
Small schools with composite classes forms with its percentage representation a considerable part of all primary schools in the Czech Republic. On the timetable for this type of primary schools there are imposed greater demands than on other classes, that allow to teach every class on the first stage separately. In particular it must be ensured that the composite classes were taught one subject in as many lessons as possible. A detailed description of the economic and mathematical model, including the interpretation of the results is in the third chapter. The previous two chapters contain information that is used in the last chapter. Specifically, the first chapter contains theory of linear programming and in the second chapter there is information about small schools with composite classes, specifically for Primary School Višňová while on the school curriculum.
Keywords: linear programming; small school with composite classes; timetable; primary school

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Econometrics

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 21. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50935/podrobnosti

Files for download

    Last update: