Perception of Employer brand by students of University of Economics, Prague

Thesis title: Vnímanie značky zamestnávateľa študentmi VŠE
Author: Ščavnický, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej prace je zistiť, aké hodnoty sú najdôležitejšie pre študentov Vysokej školy ekonomickej v Prahe pri hodnotení potencionálnych zamestnávateľov a porovnanie týchto hôdnot so skutočný stavom na českom trhu práce a ich dopad na celkovú atraktivitu zamestnávateľov. Prvá časť analýzy o preferovaných hodnotách študentov je vypracovaná pomocou dotazníkového šetrenia. Druhá časť, týkajúca sa stavu Employer brandu na českom trhu práce je urobená pozorovaním kariérnych portálov jednotlivých zamestnávateľov. V záverečnej časti je vytvorené porovnanie , ktoré vyhodnotilo rozdiely medzi požiadavkami študentov a ich reflektovaním na Employer brandoch v praxi.
Keywords: Employer brand; atraktivita zamestnávateľa; značka zamestnávateľa; riadenie ľudských zdrojov
Thesis title: Vnímání značky zaměstnavatele studenty VŠE
Author: Ščavnický, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou nejdůležitější hodnoty pro studenty Vysoké školy ekonomické v Praze, při hodnocení potencionálních zaměstnavatelů v porovnání se skutečným stavem na českém trhu práce a jejich dopadem na celkovou atraktivitu zaměstnavatelů. První část analýzy zkoumá preferované hodnoty studentů pomocí dotazníkového šetření. Druhá část, týkající se stavu Employer brandu na českém trhu práce, je vypracována pomocí pozorování karierních portálů jednotlivých zaměstnavatelů. Následné porovnání hodnotí rozdíly mezi požadavky studentů a jejich reflektování na Employer brandu v praxi.
Keywords: značka zeměstnavatele; Employer brand; řízení lidských zdrojů; atraktivita zaměstnavatele
Thesis title: Perception of Employer brand by students of University of Economics, Prague
Author: Ščavnický, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to determine the most important values of students of Economics university in Prague during evaluation of theirs future employers. This thesis also aims to determine which values are used by companies on Czech labour market and how they respond to students preferences. For the first part of analysis about the student preferences, surveys are used. The second part about the Employer brand on the Czech labour market is made by analysis of jobs portals of more than 100 employers. After the collection of data, the comparison was made, which shows the differences between students preferences and strategy of companies Employer brands.
Keywords: atractivness of employers; Employer brand; human resources

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 5. 2015
Date of submission: 18. 5. 2016
Date of defense: 24. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53161/podrobnosti

Files for download

    Last update: