Impact of Corporate Social Responsibility Activities of selected Companies on the Purchasing Behavior of Consumers

Thesis title: Vliv CSR aktivit vybraných podniků na nákupní chování spotřebitelů
Author: Mrkos, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Kadera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se týká společensky odpovědných aktivit automobilky ŠKODA AUTO. Náplní diplomové práce je literární rešerše na téma společenské odpovědnosti, diskuze s autory, stručný vývoj a směr tohoto tématu. V praktické části jsou popsány aktivity a oblasti, ve kterých se společnost ŠKODA AUTO angažuje. Dále jsou zde zkoumány dopady těchto aktivit na vybrané skupiny zákazníků automobilky. Hlavními zdroji informací byly výroční zprávy, zprávy o trvale udržitelném rozvoji, interní dokumenty společnosti a rozhovory s vybranými zaměstnanci. Součástí práce je i dotazníkový průzkum zpracovaný a vyhodnocený autorem.
Keywords: Podniková strategie; Management; Public relations; ŠKODA AUTO; Vnější vztahy; CSR; Nákupní chování
Thesis title: Impact of Corporate Social Responsibility Activities of selected Companies on the Purchasing Behavior of Consumers
Author: Mrkos, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Kadera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis refers to social responsibility activities of ŠKODA AUTO Company. The content of the thesis is a literature review on the topic of corporate social Responsibility, discussion, brief development and direction of this topic. The practical part describes the activities and areas in which is ŠKODA AUTO involved. There are also examined impacts of these activities on selected automakers customer groups. The main sources of information were annual reports, reports on sustainable development, internal company documents and interviews with selected employees. The work also includes a questionnaire survey processed and evaluated by author.
Keywords: External affairs; Management; Shopping behavior; Business strategy; CSR; Public relations; SKODA AUTO

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54709/podrobnosti

Files for download

Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: