Augmented reality as a part of marketing communication

Thesis title: Řozšířená realita: aplikace v marketingové komunikaci
Author: Miškovský, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaobírá otázkou, zda je augmented reality (česky rozšířená realita) validním, běžně používaným, marketingovým nástrojem. Hlavní hypotézou této práce je návrh řešení rozšířené reality, které potvrzuje vzestupný trend a jeho ověření. V první, teoretické, části je věnována pozornost především samotné rozšířené realitě a jejím principům. Na to navazuje monitoring a rozbor nejzajímavějších a nejúspěšnějších projektů, ve kterých bylo použito rozšířené reality. Druhá, praktická, část je věnována případové studii zaměřené na zpracování marketingového projektu, který využívá rozšířenou realitu. Tento projekt je následně porovnán svybraným klasickým marketingovým mediatypem.
Keywords: gamifikace; rozšířená realita; marketingová komunikace
Thesis title: Augmented reality as a part of marketing communication
Author: Miškovský, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Master thesis contemplates about augmented reality as a valid and common marketing tool. Hypothesis of this paper is whether AR is uprising marketing trend, by proposing a case study. The first, theoretical, part is dedicated to AR on general, describing its core principles. Second section of theoretical part is about monitoring and analysing best examples of AR in marketing. Second, practical, part is devoted to the case study about augmented reality project. This project is later compared with common marketing mediatype.
Keywords: gamification; Augmented reality; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2015
Date of submission: 13. 4. 2016
Date of defense: 13. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55326/podrobnosti

Files for download

    Last update: