Analysis of the development of the music club M klub in Vysoké Mýto in the period 2008-2015

Thesis title: Analýza vývoje hudebního klubu M klubu ve Vysokém Mýte v období 2008 - 2015
Author: Bureš, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vytvořit analýzu vývoje hudebního klubu M klub v oblasti dramaturgie, marketingu a financování za období 2008-2015. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává v první pasáži o problematice neziskových organizací, jejich financování a právních formách. Druhá pasáž je věnována marketingové situační analýze, jejímž výstupem je současný stav organizace na trhu. Praktická část začíná představením hudebního klubu, které následuje analýza dramaturgie, zabývající se průměrnou návštěvností a počtem akcí v M klubu. Druhou zkoumanou oblastí je marketing, konkrétně situační analýza mapující současný stav M klubu. Poslední část tvoří finanční analýza, která pracuje s daty z výročních zpráv M klubu.
Keywords: Finanční analýza; Marketingová situační analýza; Neziskové organizace; Dramaturgie hudebního klubu
Thesis title: Analysis of the development of the music club M klub in Vysoké Mýto in the period 2008-2015
Author: Bureš, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to develop an analysis of the development of the music club M klub in dramaturgy, marketing and funding for the period 2008-2015. The thesis is divided into two parts , theoretical and practical. The theoretical part deals in the first passage on the issue of non-profit organizations, their funding and legal forms. The second passage is devoted to marketing situational analysis, the output of which is the current state of the market organization. The practical part begins with a music club, which is followed by an analysis of dramaturgy, dealing with average attendance and the number of events in the M klub. The second passage explored the marketing, specifically situational analysis, mapping the current state of M klub. The last part is the financial analysis that works with data from M klub annual reports.
Keywords: Financial analysis; Dramaturgy music club; Nonprofit organization; Marketing situational analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 12. 2015
Date of submission: 17. 5. 2016
Date of defense: 15. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55682/podrobnosti

Files for download

    Last update: