Cultural product based on examples from performing arts and cultural heritage

Thesis title: Kulturní produkt na příkladech z výkonného umění a kulturního dědictví
Author: Gandalovičová, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá kulturním produktem a skládá se z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První se věnuje definicím pojmů produkt, kultura a kulturní produkt. Druhá kapitola rozebírá produkt z hlediska marketingu. Poslední kapitola teoretické části představuje marketingové teorie produktu, marketingový mix, produktový mix a marketingové koncepce. Praktická část analyzuje dva konkrétní příklady z oblasti výkonného umění a kulturního dědictví. Oba příklady jsou představeny z hlediska jejich chodu, právní formy a hospodaření s návazností na návštěvnost. Posléze je analyzován jejich marketing a jsou na ně aplikovány marketingové teorie produktu. Na základě zjištěných informací je provedeno zhodnocení. Cílem této bakalářské práce je vymezení vybraných kulturních produktů a charakteristika jejich aktuální situace na trhu turismu.
Keywords: Kulturní dědictví; Výkonné umění; Kulturní produkt; Marketing
Thesis title: Cultural product based on examples from performing arts and cultural heritage
Author: Gandalovičová, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of cultural product and consists of a theoretical and practical part. The theoretical part comprises of three chapters. The first chapter is mainly focused on definitions of the terms product, culture and cultural product. The second chapter analyzes the product from a marketing perspective. The last chapter presents the theory of product marketing, marketing mix, product mix and marketing concepts. The practical part analyzes two specific examples from the field of performing arts and cultural heritage. Both examples are presented in terms of their operation, legal form and management with relation to visit rates. Conclusively I examine their marketing strategies by applying selected marketing theories to both products. A final assessment, based on the identified information, is also included. The aim of this work is the definition of selected cultural products and characteristics of their current situation on the market of tourism.
Keywords: Marketing; Cultural heritage; Performing arts; Cultural product

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2016
Date of submission: 16. 5. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56261/podrobnosti

Files for download

    Last update: