Business plan: Instant - Influencer marketing platform

Thesis title: Podnikateľský plán: Instant, Influencer marketing agency
Author: Lovás, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lorenc, Miroslav
Opponents: Konvalinka, Michal
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením podnikateľského plánu k projektu s názvom Instant. Instant je webová platforma založená na princípoch internetového marketingu a marketingu na sociálnych sieťach. V teoretickej časti práce sa charakterizuje marketing a jeho nástroje pre lepšie pochopenie a hlavne vysvetlenie, čo je influencer marketing a prečo sa táto platforma líši od ostatných. Praktickou časťou je vypracovaný podnikateľský plán, ktorý sa opiera o odpovede dotazníkového prieskumu, SWOT analýzy, či analýzy konkurencie. Na záver sa zhodnocuje celková realizovateľnosť a atraktivita projektu s ohľadom na všetky premenné tohto plánu.
Keywords: influencer; instagram; influencer marketing
Thesis title: Podnikateľský plán: Instant, Influencer marketing platform
Author: Lovás, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lorenc, Miroslav
Opponents: Konvalinka, Michal
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tahle bakalářská práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu k projektu s názvem Instant. Instant je webová platforma založená na principech internetového marketingu a marketingu na sociálních sítích. V teoretické části práce se charakterizuje marketing a jeho nástroje pro lepší pochopení a především vysvětlení, co je influencer marketing a proč se tato platforma liší od ostatních. Praktickou částí je vypracovaný podnikatelský plán, který se opírá o odpovědi dotazníkového průzkumu, SWOT analýzy, nebo analýzy konkurence. Na závěr se zhodnocuje celková realizovatelnost a atraktivita projektu s ohledem na všechny proměnné tohoto plánu.
Keywords: influencer marketing; instagram; influencer
Thesis title: Business plan: Instant - Influencer marketing platform
Author: Lovás, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lorenc, Miroslav
Opponents: Konvalinka, Michal
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with a creating of business plan for a project called Instant. Instant is a web platform based on principles of Internet marketing and of marketing on social networks. The theoretical part characterizes marketing and its tools for better understanding and mostly for the explanation, what is influencer marketing and why is this platform different from others. The practical part is a business plan, which is based on the answers from questionnaire survey, SWOT analysis and analysis of the competition. The end of this thesis evaluate the feasibility and attractiveness of this particular project, taking into account all the variables of the whole plan.
Keywords: instagram; influencer marketing; influencer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2016
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 16. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56555/podrobnosti

Files for download

    Last update: