Strategy of the CzechTrade Agency on the Area of the Russian Federation

Thesis title: Strategie agentury CzechTrade na území Ruské federace
Author: Pivoňková, Iva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Voráček, Emil
Opponents: Dubský, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Ruská federace je významným obchodním partnerem České republiky a ruský trh patří k tradičním cílovým destinacím českého exportu. S exportem na zahraniční trhy může českým firmám pomoci agentura CzechTrade, která byla založena v roce 1997, postupně se rozvíjela a rozšiřovala svou síť zahraničních kanceláří, které jsou dnes po celém světě. Agentura je podřízena Ministerstvu průmyslu a obchodu, které je jednou z hlavních institucí české ekonomické diplomacie. Práce se zaměřuje na činnosti agentury související s podporou českého exportu na území Ruské federace v letech 2009 - 2014. Zhodnocuje, nakolik byly aktivity CzechTrade zaměřené na ruský trh dostatečné a zasazuje agenturu CzechTrade do kontextu ostatních institucí české ekonomické diplomacie.
Keywords: ekonomická diplomacie; export; Ruská federace; CzechTrade; Česká republika
Thesis title: Strategy of the CzechTrade Agency on the Area of the Russian Federation
Author: Pivoňková, Iva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Voráček, Emil
Opponents: Dubský, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Russian federation is an important trade partner of the Czech Republic and Russian market belongs among traditional Czech export destinations. Czech companies exporting to foreign markets can benefit greatly from cooperation with the Czech Trade agency. It was founded in 1997 and gradually expanded the network of its branch offices abroad. The agency is subordinated to the Ministry of Industry and Trade, one of the main institutions of the Czech economic diplomacy. The thesis is focused on the activities of the agency related to the support of Czech export to Russian Federation in the years 2009 - 2014. The thesis evaluates to what extent CzechTrade´s activities oriented on the Russian market were sufficient and puts the agency into context of other institutions of the Czech economic diplomacy.
Keywords: Czech Republic; economic diplomacy; export ; CzechTrade; Russian Federation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2014
Date of submission: 13. 7. 2015
Date of defense: 26. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49283/podrobnosti

Files for download

    Last update: