Entry of a foreign company into the Italian market

Thesis title: Vstup zahraniční firmy na trh Itálie
Author: Forštová, Helena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Klosová, Anna
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je na základě vhodných nástrojů zhodnotit možnosti vstupu společnosti Primark na italský trh. První kapitola je věnována PEST analýze Itálie, kde je rozebíráno politické a právní, ekonomické, sociálně-kulturní a technologické prostředí této země. Druhá kapitola je zaměřena na textilní a oděvní průmysl v Evropě a ve světě, jeho historii a významu. Část této kapitoly je také věnována italskému módnímu průmyslu, jeho charakteristice a vývoji. Poslední kapitola se zabývá společností Primark, její historií, konkurencí a jejími činnostmi a následně je zde vypracována SWOT analýza této firmy a zhodnoceny možnosti jejího vstupu na italský trh.
Keywords: PEST analýza; Itálie; móda; textilní a oděvní průmysl; Primark; SWOT analýza
Thesis title: Entry of a foreign company into the Italian market
Author: Forštová, Helena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Klosová, Anna
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to assess the possibility of the company Primark to enter the Italian market with using the appropriate tools. The first chapter starts with PEST analysis of Italy where its political, economic, social and technological enviroments is analyzed. The second chapter is focused on the textile and clothing industry in Europe and in the world, its history and significance. A part of this chapter is also devoted to the Italian fashion industry, its characteristics and development. The last chapter deals with the company Primark, its history, activities and competition, ended by SWOT analysis of this company and evaluation of its entry into the Italian market.
Keywords: PEST analysis; Italy; fashion; textile and clothing industry; Primark; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2014
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 23. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50158/podrobnosti

Files for download

    Last update: