Analysis of Marketing Mix Tools of Hřiště bez bot, Ltd

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti Hřiště bez bot, s.r.o
Author: Sladká, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Lešetický, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat marketingový mix společnosti Hřiště bez bot z pohledu 5P. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části, teoretickou část a praktickou. V teoretické části jsou definovány základy marketingu, marketingové prostředí a tržní segmentace. Dále jsou podrobněji rozebrány složky marketingového mixu, kterými jsou produkt, cena, propagace, distribuce a lidé. V praktické části je představena analyzovaná společnost a dále jsou implementovány znalosti získané z teoretické části na společnost Hřiště bez bot. Výstupem bakalářské práce jsou doporučení ke každé složce marketingového mixu. Doporučení má sloužit společnosti pro odstranění nedostatků a vytvoření marketingového mixu s cílem zvýšení zisku společnosti a navýšení návštěvnosti.
Keywords: marketing; Hřiště bez bot; marketingový mix; produkt; společnost
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of Hřiště bez bot, Ltd
Author: Sladká, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Lešetický, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of bachelor thesis is to analyse marketing mix company Hřiště bez bot from perspective 5P. Bachelor thesis is divided into two parts, theoretical part and practical. The theoretical part is focused on defined basis of marketing, marketing environment and market segmentations. Further are in detail dismantled components of marketing mix, which are product, price, promotion, place and people. The practical part shows introduced analyse company and further are implemented knowledge of theoretical part to company Hřiště bez bot. Output of bachelor thesis are recommendations to each basis of marketing mix. Recommendation can surve company to remove imperfection and create marketing mix with aim rise company's profit and rise in attendence.
Keywords: company; product; marketing; marketing mix; Hřiště bez bot

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 3. 2015
Date of submission: 20. 4. 2016
Date of defense: 2016

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: