Thesis title: |
Analýza marketingového mixu společnosti Hřiště bez bot, s.r.o |
Author: |
Sladká, Lucie |
Thesis type: |
Bakalářská práce |
Supervisor: |
Svoboda, Petr |
Opponents: |
Lešetický, Ondřej |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Cílem práce je analyzovat marketingový mix společnosti Hřiště bez bot z pohledu 5P. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části, teoretickou část a praktickou. V teoretické části jsou definovány základy marketingu, marketingové prostředí a tržní segmentace. Dále jsou podrobněji rozebrány složky marketingového mixu, kterými jsou produkt, cena, propagace, distribuce a lidé. V praktické části je představena analyzovaná společnost a dále jsou implementovány znalosti získané z teoretické části na společnost Hřiště bez bot. Výstupem bakalářské práce jsou doporučení ke každé složce marketingového mixu. Doporučení má sloužit společnosti pro odstranění nedostatků a vytvoření marketingového mixu s cílem zvýšení zisku společnosti a navýšení návštěvnosti. |
Keywords: |
marketing; Hřiště bez bot; marketingový mix; produkt; společnost |
Thesis title: |
Analysis of Marketing Mix Tools of Hřiště bez bot, Ltd |
Author: |
Sladká, Lucie |
Thesis type: |
Bachelor thesis |
Supervisor: |
Svoboda, Petr |
Opponents: |
Lešetický, Ondřej |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The aim of bachelor thesis is to analyse marketing mix company Hřiště bez bot from perspective 5P. Bachelor thesis is divided into two parts, theoretical part and practical. The theoretical part is focused on defined basis of marketing, marketing environment and market segmentations. Further are in detail dismantled components of marketing mix, which are product, price, promotion, place and people. The practical part shows introduced analyse company and further are implemented knowledge of theoretical part to company Hřiště bez bot. Output of bachelor thesis are recommendations to each basis of marketing mix. Recommendation can surve company to remove imperfection and create marketing mix with aim rise company's profit and rise in attendence. |
Keywords: |
company; product; marketing; marketing mix; Hřiště bez bot |
Information about study
Study programme: |
Ekonomika a management/Management |
Type of study programme: |
Bakalářský studijní program |
Assigned degree: |
Bc. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Management |
Department: |
Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
30. 3. 2015 |
Date of submission: |
20. 4. 2016 |
Date of defense: |
2016 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.