Analysis of the communication strategy of brand Red Bull with focus on event marketing

Thesis title: Analýza komunikační strategie značky Red Bull se zaměřením na event marketing
Author: Siuda, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Má práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti Red Bull, a to zejména event marketingu zaměřeného na vysokoškolské studenty. Cílem práce je jednak zmíněná analýza a také vliv těchto event marketingových aktivit na vnímání značky. V první části práce se věnuji obecně marketingu a blíže rozebírám pojem event marketing. Ve druhé části práce se už zaměřuji na trh energetických nápojů a společnost Red Bull a její event marketingové aktivity. Dotazníkovým šetřením potvrzuji, že tyto aktivity mají pozitivní vliv na vnímání značky.
Keywords: Event marketing; Energetické nápoje; Red Bull
Thesis title: Analysis of the communication strategy of brand Red Bull with focus on event marketing
Author: Siuda, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
My study analyses marketing strategy of the Red Bull company with focus on event marketing targeted to university students. The aim of this study is the analysis of brand´s marketing strategy and exploration of how event marketing activities of Red Bull influence it´s brand perception. The first part covers literature review of key marketing and the event marketing theory. The second part firstly analyses the energy drink market, followed by Red Bull and its event marketing activities. Results of my quantitative survey confirm that the event marketing activities organized by Red Bull for student´s target audience have positive influence on the brand.
Keywords: Energy drinks; Red Bull; Event marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2015
Date of submission: 20. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52870/podrobnosti

Files for download

    Last update: