Communication mix of the company Eaton Elektrotechnika s.r.o

Thesis title: Analýza komunikačního mixu společnosti Eaton Elektrotechnika s.r.o
Author: Matějová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje oblasti marketingu společnosti Eaton Elektrotechnika s.r.o. Zkoumá a hodnotí uplatňované nástroje komunikačního mixu společnosti a následně se zaměřuje na konkrétní případ podpory prodeje. Teoretická část se zabývá zejména marketingovým mixem, propagací a charakteristikou mezipodnikového trhu. Praktická část nejprve charakterizuje společnost Eaton Elektrotechnika s.r.o., a poté se věnuje popisné analýze využitých nástrojů komunikačního mixu, zhodnocení jejich využití a doporučení na případné změny. Dále se práce věnuje konkrétnímu případu podpory prodeje, kterou je spotřebitelská soutěž. Je zde popsán princip akce, její cíle, vynaložené náklady a využitá marketingová podpora. Následuje zhodnocení naplnění cílů a určení přínosu akce pro společnost.
Keywords: mezipodnikový trh; spotřebitelská soutěž; komunikační mix; marketingový mix
Thesis title: Communication mix of the company Eaton Elektrotechnika s.r.o
Author: Matějová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the field of marketing of the company Eaton Elektrotechnika s.r.o. It examinates and evaluates the implementation of the communication mix of the company. Furthermore it focuses on the specific case of the sales promotion. The theoretical part presents terms such as marketing mix, promotion and characteristics of an intercompany market. The practical part describes the company Eaton Elektrotechnika s.r.o. Then there is used a descriptive analysis to refer about its tools of communication mix. There is evaluated their usage and it is given recommendation for possible changes. Moreover is the thesis focused on a specific case of sales support, which is a consumer competition. There is described a principle of the action, its objectives, expenses and marketing support. Then follows an evaluation of fulfilling the objectives and setting of the benefits for the company.
Keywords: consumer competition; intercompany market; communication mix; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 5. 2015
Date of submission: 10. 5. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52889/podrobnosti

Files for download

    Last update: