Customer loyalty to brand Nike

Thesis title: Lojalita zákazníkov k značke Nike
Author: Lukáč, Radovan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Kalanin, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá lojalitou zákazníkov k značke Nike. Cieľom danej práce je zistiť veľkosť lojality a následne zhodnotiť ich spokojnosť s produktmi Nike. Práca je rozdelená do teoretickej a praktickej časti. Teoretická časť vymedzuje pojmy súvisiace s lojalitou a marketingom. Pozornosť je tiež kladená na zákazníka. Praktická časť je venovaná predstaveniu spoločnosti, marketingovému mixu spoločnosti Nike a predstaveniu silných, slabých stránok, príležitosti a hrozieb spoločnosti. Následne sa dané časť práce zaoberá vlastným dotazníkovým šetrením, jeho vyhodnotením a návrhom na zlepšenie situácie.
Keywords: dotazník; Nike; zákazník; SWOT analýza; marketingový mix; lojalita
Thesis title: Lojalita zákazníkov k značke Nike
Author: Lukáč, Radovan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Kalanin, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá loajalitou zákazníků ke značce Nike. Cílem dané práce je zjistit velikost loajality a následně vyhodnotit jejich spokojenost s produkty Nike. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část vymezuje pojmy související s loajalitou a marketingem. Pozornost je také kladena na zákazníka. Praktická část je věnována představení společnosti, marketingovému mixu společnosti Nike a představení silných, slabých stránek, příležitostí a hrozeb společnosti. Následně se dané část práce zabývá vlastním dotazníkovým šetřením, jeho vyhodnocením a návrhem na zlepšení situace.
Keywords: zákazník; dotazník; loajalita; marketingový mix; SWOT analýza; Nike
Thesis title: Customer loyalty to brand Nike
Author: Lukáč, Radovan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Kalanin, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with customer loyalty to brand Nike. The aim of the thesis is to determine the extent of customers loyalty to the brand and to evaluate their satisfaction with products made by Nike. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces the theories and concepts related to loyalty and marketing. Attention is also oriented to the customer. The practical part consists of introduction of the company, marketing mix, and introduces strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company Nike. After that, the particular part focuses on its own survey based on questionnaire, on its evaluation and proposals for improvement.
Keywords: Nike; loyalty; marketing mix; SWOT analysis; questionnaire

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2015
Date of submission: 20. 5. 2016
Date of defense: 23. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53017/podrobnosti

Files for download

    Last update: