The increse of awareness about the Technology agency of the Czech Republic among high school and college students

Thesis title: Zvýšení povědomosti o Technologické agentuře České republiky u studentů SŠ a VŠ
Author: Krejčí, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Podařil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce má za cíl zvýšit povědomost u studentů o Technologické agentuře České republiky a tím i o vědě, výzkumu a vývoji. Hlavním úkolem Technologické agentury České republiky je finanční podpora pro výzkumné organizace a firmy, které se zabývají aplikovaným výzkumem. První část přináší teoretický podtext k části praktické. Zabývá se také teoretickými fakty, které se týkají marketingu ve vědeckém světě, Např. propagace a popularizace vědy a v neposlední řadě cílové skupiny. Dále také popisuje vývoj státní finanční podpory od roku 1989. Pro zjištění aktuálního stavu povědomosti o Technologické agentuře České republiky u studentů bylo využito dotazníkového šetření, které odpovědělo na otázky týkající se úrovně povědomí Technologické agentury či zájem o vědu, výzkum a inovace a další. Na tomto základě jsou v praktické části navrženy různé marketingové aktivity pro dosažení vyšší povědomosti o vědě výzkumu a vývoji prostřednictvím Technologické agentury České republiky u studentů.
Keywords: Zvýšení povědomosti; Marketing ve vědě; Technologická agentura České republiky; Analýza povědomosti u studentů; Marketingové aktivity
Thesis title: The increse of awareness about the Technology agency of the Czech Republic among high school and college students
Author: Krejčí, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Podařil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the Bachelors Thesis is to increase students awareness of Technology Agency of the Czech Republic and therefore the awareness about science, research and development. The main task of the Technology Agency of the Czech Republic is a financial support for research organizations and corporations that pursue applied research. The first part focuses on the theory that is the base for the practical part. It also deals with theoretical facts that relate to marketing in the scientific world, such as the promotion and popularisation of the science and last but not least the target group. Furthermore it describes the development of the state financial support from 1989. To find out the read-out of the students awareness about the Technology Agency of the Czech Republic, a survey was used. The survey answered the questions of the level of awarness about the Technology Agency or the interest about science, research and inovation, etc. According to these answeres, different marketing strategies, for students to achieve greater awareness about the science, research and developement through the Technology Agency of the Czech Republic, are proposed.
Keywords: To achieve greater awareness; Marketing strategies; Analysis of students awareness; Technology Agency of the Czech Republic; Marketing in science

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53288/podrobnosti

Files for download

    Last update: