Tools for Increase of Company Competitiveness

Thesis title: Nástroje pre zvýšenie konkurencieschopnosti podniku
Author: Šinská, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šíšová, Veronika
Opponents: Trachta, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá analýzou konkurenčného prostredia firmy Mountfield a identifikáciou nástrojov pre zvýšenie konkurencieschopnosti. V teoretickej časti sú popísané základné pojmy ako sú konkurencia, konkurencieschopnosť, konkurenčná výhoda a vybrané nástroje pre zvýšenie konkurencieschopnosti, ktoré používa firma Mountfield. V praktickej časti sú použité nástroje ako hodnotový reťazec, Porterov model piatich síl a SWOT analýza. Pomocou týchto nástrojov sú dosahované ciele práce. Cieľom práce je zistiť konkurenčné výhody firmy Mountfiled, a identifikovať nástroje, ktoré používa pre zvýšenie svojej konkurencieschopnosti. Vedľajším cieľom je preskúmanie výhod a nevýhod nástrojov a nájdenie príležitostí pre firmu, ktoré jej môžu slúžiť k získaniu ďalších konkurenčných výhod, aby tak mohla zlepšiť alebo upevniť svoje postavenie na trhu.
Keywords: konkurencia; konkurencieschopnosť; konkurenčná výhoda; nástroje pre zvýšenie konkurencieschopnosti
Thesis title: Nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku
Author: Šinská, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šíšová, Veronika
Opponents: Trachta, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou konkurenčním prostředím firmy Mountfield a identifikací nástrojů pro zvýšení konkurenceschopnosti. V teoretické části jsou popsané základní pojmy, jako jsou konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda a vybrané nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti, které využívá firma Mountfield. V praktické části jsou použité nástroje jako hodnotový řetězec, Porterův model 5 sil a SWOT analýza. Pomocí těchto nástrojů jsou dosahovány cíle práce. Cílem práce je zjistit konkurenční výhody firmy Mountfield a identifikovat nástroje, které používá pro zvýšení svojí konkurenceschopnosti. Vedlejší cíle jsou prozkoumávání výhod a nevýhod nástrojů a nalezení příležitostí pro firmu, které jí mohou sloužit k získání dalších konkurenčních výhod, aby tak mohla zlepšit nebo upevnit svoje postavení na trhu.
Keywords: konkurence; nástroje pro zvýšení konkurenceschopnosti; konkurenční výhoda; konkurenceschopnost
Thesis title: Tools for Increase of Company Competitiveness
Author: Šinská, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šíšová, Veronika
Opponents: Trachta, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis analyzes competitive environment of Mountfield company and identifies instruments to increase competitivness. The teoretical part describes basic concepts including competition, competitivness, competitive advantage and selected instruments to increase competitivness, which are used by Mountfield company. There are used the instruments like Value chain, Porter´s five forces and SWOT analysis in the practical part. The aims of this thesis are achieved due to these instruments. The main goal of this thesis is to determine competitive advantages of Mountfield company and identify the instruments, which are used by the company to increase competitivness. The secondary aim is to examine advantages and disadvantages of instruments and find out an opportunity for the company, how to strenghten their position on the market.
Keywords: competitive advantage; competition; competitiveness; tools for increase competitiveness

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2015
Date of submission: 31. 5. 2016
Date of defense: 27. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53467/podrobnosti

Files for download

    Last update: