Analysis of selected public awareness campaigns and the means of their communication in the Czech republic

Thesis title: Analýza vybraných osvětových kampaní a způsobu jejich komunikace v České republice
Author: Vacková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Volf, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je charakterizovat čtyři vybrané osvětové kampaně probíhající v České republice, sestavit celkový koncept jejich komunikačních strategií a porovnat jejich různé podstaty i způsoby komunikace. V teoretické části je vysvětlen komunikační proces, postup tvorby komunikačního plánu, nejnovější trendy v oblasti marketingové komunikace, sociální marketing, osvětová kampaň, její motivace, oblasti realizace a specifika jejího komunikačního mixu. Praktická část se věnuje představení čtyř vybraných osvětových kampaní, konkrétně se jedná o Movember, Avon proti domácímu násilí, Do práce na kole a HateFree. Charakteristika každé kampaní obsahuje její podstatu, misi, činnost, oblast zájmu, celkovou komunikační strategii a ohodnocení její efektivnosti. Dále je na základě výsledků vlastního marketingového výzkumu zhodnoceno obecné povědomí respondentů o pojmu osvětová kampaň a jedné vybrané kampani, Movemberu.
Keywords: osvětová kampaň; Avon proti domácímu násilí; marketingová komunikace; Movember; sociální marketing; HateFree; Do práce na kole; komunikační strategie
Thesis title: Analysis of selected public awareness campaigns and the means of their communication in the Czech republic
Author: Vacková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Volf, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master's thesis is to characterize four selected public awareness campaigns taking place in the Czech republic, create an overall concept of their communication strategies and compare their essences and means of communication. The theoretical part covers definition of communication process, basic elements of communication plan, the newest trends in the field of marketing communication, social marketing, public awareness campaign, its motivation and areas of realization. The practical part introduces four selected public awareness campaigns, which is Movember, Avont proti domácímu násilí, Do práce na kole and HateFree. Description of every campaign comprises the explanation of its essence, mission, activities, field of interest, overall communication strategy and evaluation of its effectiveness. The work also contains marketing research, which aim is to find out the general knowledge of the term public awareness campaign and of the selected campaign, Movember.
Keywords: public awareness campaign; social marketing; HateFree; Do práce na kole; Avon proti domácímu násilí; Movember; communication strategy; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 27. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53487/podrobnosti

Files for download

    Last update: