Proposal for improvements in communication of the company LINET Group SE in the Czech Republic, Germany and the United States of America

Thesis title: Návrh na vylepšení komunikace společnosti LINET Group SE v ČR, Německu a USA
Author: Asterová, Katharina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Vágnerová, Adéla
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je navrhnout vylepšení marketingové komunikace společnosti LINET Group SE, a to pro tři různé trhy. Návrhy byly vyvozeny na základě teoretických podkladů a získaných dat z vlastního dotazníkového šetření. Práce je členěna do tří hlavních částí, z nichž první se zabývá teorií potřebnou pro následující části, druhá představením firmy společně s aplikovanými analýzami SWOT, konkurenčního prostředí a současné marketingové komunikace. Třetí část pak tvoří rozbor výsledků dotazníkového šetření a samotné návrhy vylepšení.
Keywords: LINET; B-to-B segment; marketingová komunikace
Thesis title: Proposal for improvements in communication of the company LINET Group SE in the Czech Republic, Germany and the United States of America
Author: Asterová, Katharina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Vágnerová, Adéla
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to propose improvements in marketing communication of the company LINET Group SE for three different markets. The suggestions are based on theoretical foundations and on the information retrieved from an own survey. The thesis is divided into three main parts, first of which is devoted to theory needed for the next parts, the second one introduces the company and conducts the SWOT analysis together with the competitive analysis and the analysis of the current marketing communication. The third part consists of an analysis of the survey results and the suggestions alone.
Keywords: LINET; marketing communication; B-to-B segment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 7. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53655/podrobnosti

Files for download

    Last update: