Marketing and communication strategy of City Theatres of Prague

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie Městských divadel pražských
Author: Nejmanová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Novák, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat marketingovou a komunikační strategii Městských divadel pražských a zhodnotit ji. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a skládá se ze sedmi kapitol. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů marketing, divadelní marketing, marketingový mix, SWOT analýza a popisuje různé formy komerčních komunikací. Praktická část je věnována analýze a zhodnocení marketingového a komunikačního mixu Městských divadel pražských. Obsahuje vlastní SWOT analýzu a výsledky vlastního výzkumného šetření. Na základě analýzy marketingové a komunikační strategie, SWOT analýzy a výsledků průzkumu jsou navržena doporučení pro budoucnost.
Keywords: SWOT analýza; Městská divadla pražská; marketingová komunikace; komunikační mix; marketingový mix
Thesis title: Marketing and communication strategy of City Theatres of Prague
Author: Nejmanová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Novák, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master's thesis is to describe and evaluate marketing and communication strategy of City Theatres of Prague. The thesis is divided into theoretical and practical part and includes seven chapters. The theoretical part deals with defining the terms of marketing, theatrical marketing, marketing mix, SWOT analysis and describes the various forms of commercial communications. The practical part deals with the analysis and evaluation of the marketing mix and communication mix of City Theatres of Prague. It contains own SWOT analysis and the interpretation of the results of an own research. Based on the analysis of marketing and communication strategy, SWOT analysis and research recommendations for the future are suggested.
Keywords: marketing communication; marketing mix; communication mix; SWOT analysis; City Theatres of Prague

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 27. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53990/podrobnosti

Files for download

    Last update: