Negative Emotions in Commercial Communication

Thesis title: Problematika negatívnej reklamy v komerčnej komunikácii
Author: Truhanová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca rieši problematiku negatívnych emócií v komerčnej komunikácii, konkrétne v reklame. Súčasťou práce je prípadová štúdia niekoľkých rôznych reklamných kampaní. V mojom výskume boli potvrdené teoretické znalosti týkajúce sa negatívnych emócií, ktoré predstavujú pre marketing silný potenciál. Dôležitým faktorom úspechu v takejto kampani je mimoriadne detailný rozbor psychologického profilu cieľového segmentu a predpoveď možných reakcií. Reklamná kampaň takisto nemusí byť cielená vyslovene negatívne, pretože aj implementácia jedného záporného elementu môže výrazne zarezonovať a dostať sa tým hlboko do povedomia spotrebiteľov.
Keywords: reklama; negatívne; emócie
Thesis title: Problematika negativní reklamy v komerčních komunikacích
Author: Truhanová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce řeší problematiku negativních emocí v komerční komunikaci, zejména v reklamě. Součástí práce je případová studie několika různých reklamních kampaní. V mém výzkumu byly potvrzeny teoretické znalosti týkající se negativních emocí, které představují pro marketing silný potenciál. Důležitým faktorem úspěchu v takové kampani je mimořádně detailní rozbor psychologického profilu cílového segmentu a předpověď možných reakcí. Reklamní kampaň také nemusí být cílená vysloveně negativně, protože i implementace jednoho záporného elementu může výrazně zarezonovat a dostat se tím hluboko do povědomí spotřebitelů.
Keywords: reklama; emoce; negativní
Thesis title: Negative Emotions in Commercial Communication
Author: Truhanová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with negative emotions in commercial communication, especially in advertising. My thesis also includes a case study of several distinct advertising campaigns. In this research, all the theoretical knowledge involving negative emotions has been approved. This field has a great marketing potential but working with this kind of emotions is very delicate. The major factor of success in these campaigns is to analyse psychological profile of the target consumer extremely carefully and forecast his reactions, respectively. Furthermore, the adverts do not need to be aiming negatively because even an implementation of a negative element can result effectively.
Keywords: advertising; negative; emotions

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54150/podrobnosti

Files for download

    Last update: