New tools in marketing communication and their possible application in the creative and cultural industries

Thesis title: Nové nástroje marketingové komunikace a jejich možná aplikace v kreativních a kulturních průmyslech
Author: Kuthanová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Mainerová, Nina Hedwic
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem propojení nových nástrojů marketingové komunikace a kreativních a kulturních průmyslů. Cílem práce je zjistit efektivitu tohoto spojení a doporučení použití komunikačních nástrojů pro různá odvětví kreativních a kulturních průmyslů, se zaměřením na galerii. Práce vysvětluje jednotlivé nové nástroje marketingové komunikace, osvětluje problematiku vymezení kreativních a kulturních průmyslů v České republice a ukazuje, že spojení těchto dvou fenoménů je pro subjekty z dané oblasti více než přínosné. Cíle práce jsou dosaženy pomocí primárních a sekundárních dat, získaných rešerší odborné literatury, metodou strukturovaného rozhovoru a dotazováním.
Keywords: marketingová komunikace; arts marketing; sociální sítě; kreativní a kulturní průmysly; galerie výtvarného umění
Thesis title: New tools in marketing communication and their possible application in the creative and cultural industries
Author: Kuthanová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Mainerová, Nina Hedwic
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the theme of connecting the new marketing communication tools and creative and cultural industries. The aim is to determine the effectiveness of this combination and to recommend using communication tools for various sectors of the creative and cultural industries, focusing on the gallery. This paper explains new marketing communication tools one by one, highlights the issue of defining the creative and cultural industries in the Czech Republic and indicates that the combination of these two phenomenas is for the relevant subjects of the industires more than beneficial. Objectives of the work are achieved by using primary and secondary data obtained from literature research, a structured interview and a survey.
Keywords: marketing communication; arts marketing; social networks; creative and cultural industries; art gallery

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54393/podrobnosti

Files for download

    Last update: