Effectiveness of marketing tools selected performance in Karlín Musical Theatre

Thesis title: Efektivnost marketingových nástrojů vybraného představení Hudebního divadla v Karlíně
Author: Urbánková, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na současný marketing vybraného muzikálu Hudebního divadla v Karlíně. Cílem je zhodnocení efektivnosti jednotlivých marketingových nástrojů u titulu tohoto divadla. Teoretická část představuje především marketingový mix 4 P rozšířený o marketingový nástroj People (Lidé) aplikovaný na marketing muzikálového divadla. Dále také charakteristiku cílové skupiny, návštěvníka a jednotlivých kupních rolí. Praktická část se zaměřuje na divadlo samotné a na konkrétní muzikálový titul The Addams Family, který má divadlo v současnosti ve svém repertoáru. Dále poskytuje doporučení provedení divadla ohledně formy propagace a efektivnosti vynaložení nákladů na marketing. Zvolenou metodikou je Metodika pro optimalizaci benefitů nabízených kulturní institucí.
Keywords: marketingové nástroje; Hudební divadlo v Karlíně; muzikál
Thesis title: Effectiveness of marketing tools selected performance in Karlín Musical Theatre
Author: Urbánková, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the current marketing of selected musical in Karlín Musical Theatre. The aim is to valorize individual marketing tools in a specific musical of the theatre. The theoretical part represents primarily a marketing mix of 4 P expanded with a marketing tool called People, and then applied to the marketing of musical theatre. Furthermore the characteristic of the target group, visitors and individual sales roles. The practical part focuses on the theatre itself and to the specific Musical titled The Addams Family, which is currently in its repertoire. From there it provides recommendations regarding to the management of the theatre about promotion forms and cost-effectiveness for marketing.
Keywords: Karlín Musical Theatre; musical; marketing tools

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2015
Date of submission: 12. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54572/podrobnosti

Files for download

    Last update: