Consumer buying decision process in the video games market

Thesis title: Komplexný nákupný rozhodovací proces na trhu počítačových hier
Author: Marková, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je identifikácia špecifík v správaní sa spotrebiteľov počas komplexného nákupného procesu na trhu počítačových hier v Českej republike. V teoretickej časti je stručne popísaná história vývoja počítačových hier spoločne so žánrovým delením počítačových hier, ktorá napomáha pochopiť, ako funguje rastúci herný priemysel. Ďalej je popísaná teória nákupného procesu. Praktická časť zahŕňa charakteristiku trhu, vybrané hodnoty hráčov získané z dát MML-TGI pomocou programu Data Analyzer a výsledky vlastného dotazníkového prieskumu. Všetky tri skúmané hypotézy boli potvrdené a zároveň sa zistilo niekoľko zaujímavých charakteristík nákupného procesu.
Keywords: nákupný proces; analýza trhu počítačových hier; hodnoty hráčov; počítačové hry
Thesis title: Komplexní kupní rozhodovací proces na trhu počítačových her
Author: Marková, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je identifikace specifik v chování spotřebitelů během komplexního kupního procesu na trhu počítačových her v České republice. V teoretické části je stručně popsána historie vývoje počítačových her společně se žánrovým dělením počítačových her, která napomáhá pochopit, jak funguje rostoucí herní průmysl. Dále je popsána teorie kupního procesu. Praktická část zahrnuje charakteristiku trhu, vybrané hodnoty hráčů získané z dat MML-TGI pomocí programu Data Analyzer a výsledky vlastního dotazníkového šetření. Všechny tři zkoumané hypotézy byly potvrzeny a zároveň se zjistilo několik zajímavých charakteristik kupního procesu.
Keywords: hodnoty hráčů ; kupní proces; počítačové hry; analýza trhu počítačových her
Thesis title: Consumer buying decision process in the video games market
Author: Marková, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the bachelors thesis is to identify the specific consumer behaviour applied during the buying decision process in the video games market in the Czech Republic. The theoretical part briefly depicts the evolution of the video games and its genre classification. It helps to understand how the increasing video games market works. There is also a part dedicated to the description to a buying decision process. The practical part include some market characteristics, certain values gathered from MML-TGI database with software Data Analyzer and the results of the own survey. The three tested hypotheses were confirmed and some interesting characteristics of the buying process were revealed.
Keywords: video games market analysis; video games; gamers values; Consumer buying process

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54935/podrobnosti

Files for download

    Last update: