Marketing in Non-governmental organization

Thesis title: Marketing v neziskové organizaci
Author: Tran, Jaroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Havela, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá hlavně tvorbou marketingové strategie pro neziskovou organizaci. Jejím cílem je analýza tržního prostředí a tvorba konkrétní marketingové strategie ve formě marketingového plánu pro nevládní neziskovou organizaci 180 Degree Consulting. Práce je koncipována do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou definovány a vymezeny základní prvky tvorby marketingového plánu, dále specifikace a odlišnosti neziskového sektoru od sektoru ziskového, a to hlavně z pohledu marketingu. V praktické části jsou pak poznatky z teoretické části aplikovány přímo do praxe, a to na konkrétní neziskovou organizaci 180 Degree Consulting.
Keywords: SWOT analýza; Porterových pět sil; neziskové organizace; marketingový plán; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing in Non-governmental organization
Author: Tran, Jaroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Havela, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with creating marketing strategy for non-governmental organization. The aim is to analyze market environment and create a concrete marketing strategy in a form of marketing plan for non-governmental organization 180 Degree Consulting. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In theoretical part are defined and identified basic elements of marketing plan and specified differences between nonprofit and commercial sector from the marketing view. The practical part consists of theory applied into practice, concretely into non-governmental organization 180 Degree Consulting.
Keywords: Marketing strategy; Porters five forces; non-governmental organization; SWOT analysis; marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55422/podrobnosti

Files for download

    Last update: