Buying behaviour of children at secondary school

Thesis title: Nákupní chování dětí na 2. stupni základní školy
Author: Snížková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá nákupním chováním dětí na 2. stupni základní školy. Cílem je popsat jejich nákupní chování a zjistit, jaké jsou jejich motivační faktory k nákupu produktů se zaměřením na reklamu. V teoretické části je definováno nákupní chování a jsou představeny jednotlivé faktory, které na něj mají vliv. Dále je charakterizována generace Z a internetová generace, do které se děti na 2. stupni řadí. Je popsáno její nákupní chování a specifika, kterými se tato generace vyznačuje. Další část práce se zabývá reklamou a internetovou komunikací zaměřenou na děti. Praktická část se týká vlastního výzkumu provedeného na základních školách. Ten především zjišťuje, jaké faktory ovlivňují nákupní chování dětí na 2. stupně základní školy, a doplňuje tak informace z teoretické části.
Keywords: děti; internetová generace; faktory ovlivňující nákupní chování; nákupní chování; generace Z; reklama; internetová komunikace
Thesis title: Buying behaviour of children at secondary school
Author: Snížková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with buying behaviour of children at secondary school. The aim is to describe their buying behaviour and find out their motivational factors to purchase factors with a focus on advertisement. In the theoretical part is specified buying behaviour and factors influencing consumer. Gen Z and Net generation, in which children at secondary school class, are characterized. It described their buying behaviour and specification that characterize this generation. A part of thesis deals with an advertisement and internet communication to children. The body of the practical part is focused on my survey which was accomplished at the elementary school. It surveys factors influencing children´s buying behaviour and it adds the information from the theoretical parts.
Keywords: advertisement; internet communication; buying behaviour; children; factors influencing consumer behaviour; Net generation; Gen Z

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2016
Date of submission: 9. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55788/podrobnosti

Files for download

    Last update: