Influence of food and cosmetics ingredients on consumer behaviour

Thesis title: Vliv složení potravin a kosmetiky na spotřební chování
Author: Obluková, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá složením potravin a kosmetiky z hlediska chemických aditiv, konzervantů a jejich vlivem na spotřební chování. V teoretické části bude vysvětleno, proč by spotřebitelům nemělo být lhostejné složení produktů, které kupují. Cílem je nejprve analyzovat povědomí spotřebitelů o přidaných látkách a následně zjistit, do jaké míry je pro ně prioritní nakupovat kvalitní produkt bez zbytečného obsahu chemických látek, o kterých se objevují názory, že mohou negativně ovlivňovat zdraví. V praktické části proběhne vlastní výzkum na základě dotazníkového šetření a jeho následné vyhodnocení. V závěru práce budou popsána marketingová doporučení pro výrobce a praktické tipy pro spotřebitele. Dále bude poukázáno na marketingovou krátkozrakost výrobců, kteří by se měli zajímat o potřeby zákazníků a jejím přáním se přizpůsobit.
Keywords: Složení potravin, kosmetiky; MML-TGI; zdraví; kupní rozhodovací proces; spotřební chování
Thesis title: Influence of food and cosmetics ingredients on consumer behaviour
Author: Obluková, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focusing on the influence of chemical ingredients used in food and cosmetics industry on consumer behaviour. Theoretical part mentions why it is important to know what does the product actually contains and explains the health impacts. The practical part starts with an analysis of the consumer awareness about chemical additives contained in food and cosmetics, finding out what are the consumers quality priorities and willingness of making the change. Practical part is based on data provided by Median s.r.o. company and my own survey followed-up by evaluation, marketing recommendation a useful tips for consumers.
Keywords: MML- TGI; food; Health; decision making process; consumer behavior; cosmetics; Ingredients

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55834/podrobnosti

Files for download

    Last update: