The influence of advertising on children

Thesis title: Vliv reklamy na děti
Author: Fučíková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tomášová, Pavlína
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na děti. V teoretické části je definován pojem reklama a reklamní média. Následně je v práci popsáno, jak je reklama regulována zákony, jak ji děti vnímají a jaký na ně má vliv. Cílem praktické části bylo porovnat, jak reklamu vnímají dvě skupiny dětí z odlišných krajů České republiky, popsat rozdíly mezi skupinami a mezi pohlavím a následně zjistit, jak vhodně vytvořit reklamu zaměřenou na děti. Výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření, se zúčastnily dvě skupiny dětí a jejich rodiče.
Keywords: Humpolec; marketing; děti; dotazník; internet ; televize; reklama; Havířov
Thesis title: The influence of advertising on children
Author: Fučíková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tomášová, Pavlína
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis explores how advertisement influences children. Inthe theoretical part are defined terms advertisement and advertising media. The next part describes how advertisement is regulated by law, how it is perceived by children and how it affects them. The aim of the practical part is first to compare how is advertisement perceived by two groups of children from different regions of the Czech republic, second to describe differences between aforementioned groups and between sexes, and third to find out how to effectively target a marketing campaign to children. The research was carried out by a questionnaire survey technique and the questionnaires were filled in by two groupsof children and their parents.
Keywords: Havířov; Humpolec; marketing; children; questionnaire; internet; television; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 7. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55968/podrobnosti

Files for download

    Last update: