Online marketing of ZOOT company

Thesis title: Online marketing společnosti ZOOT
Author: Nováková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pazderník, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je marketing na Internetu, neboli online marketing. Konkrétně se práce v teoretické části zaměřuje na počátky marketingu na Internetu, plošnou reklamu, sociální sítě, webové stránky, obsahový marketing a e-mail marketing. Praktická část následně rozebere tyto celky, a to ve společnosti ZOOT. Hlavním cílem práce je rozebrat působení společnosti v oblasti bannerové reklamy, sociálních sítí a e-mail marketingu, dále se také podívat na jejich webové stránky a blog. V dotazníkovém šetření bude na závěr zjišťováno, kde si respondenti společnosti na Internetu všímají nejvíce a zda se cílení online marketingu společnosti shoduje s vnímáním respondentů.
Keywords: e-mail ; Internet; webové stránky; sociální sítě
Thesis title: Online marketing of ZOOT company
Author: Nováková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pazderník, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of the thesis is marketing on the Internet or online marketing. Specifically, the work in the theoretical part is focused on the beginnings of marketing on the Internet, banners, social networks, websites, content marketing and email marketing. Practical part breaks down these units in the company of ZOOT. The main objective is to analyze the company's activities in the field of banner ads, social networking and e-mail marketing, and also look at their website and blog. The survey will finally examine, where respondents are paying attention on company on the Internet the most and whether company targeting of online marketing corresponds with the perception of respondents.
Keywords: e-mail ; web page; Internet; social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56276/podrobnosti

Files for download

    Last update: