The internet use in the activity of the travel agency
Thesis title: | Využití internetu v činnosti cestovní kanceláře |
---|---|
Author: | Galdová, Tereza |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Vaško, Martin |
Opponents: | Valentová, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá využitím internetu v činnosti cestovní kanceláře. Cílem práce
je analyzovat možnosti využití internetu v marketingové činnosti a porovnat tyto možnosti v praxi ve vybrané cestovní kanceláři Sardegna Travel. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá e-turismem, postavením internetu ve světě i u nás a online trhem cestovního ruchu. Druhá část pojednává o online marketingu a reklamě na internetu s konkrétními příklady z cestovního ruchu. Třetí kapitola představuje cestovní kancelář Sardegna Travel a analyzuje využití online marketingu v této společnosti. Poslední část práce je věnována SWOT analýze, kde jsou zhodnoceny silné a slabé stránky využití internetu, definovány příležitosti a hrozby. |
Keywords: | internet; online marketing; SWOT analýza; cestovní kancelář Sardegna Travel; E-turismus; online trh cestovního ruchu |
Thesis title: | The internet use in the activity of the travel agency |
---|---|
Author: | Galdová, Tereza |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Vaško, Martin |
Opponents: | Valentová, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The bachelor thesis deals with the internet use in a travel agency. The goal of the thesis
is to analyze possibilities of internet use in marketing and compare these possibilities
in the activity of the travel agency Sardegna Travel. The thesis is divided into four chapters. The first chapter defines the e-tourism, the internet market possition in the world and also
in Czech republic and deals with the online tourism. The second part describes online marketing and internet advertising with examples from tourism and travelling. The third chapter represents the travel agency Sardegna Travel and analyzes the online marketing use
in the activity of the company. The SWOT analysis is a part of the last chapter , where
the strenghts and the weaknesses are evaluated and opportunities and threats are defined. |
Keywords: | internet; online tourism; online marketing; travel agency Sardegna Travel; SWOT analysis; E-tourism |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of Tourism |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 26. 5. 2014 |
---|---|
Date of submission: | 15. 12. 2014 |
Date of defense: | 20. 1. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/49108/podrobnosti |