Marketing strategy Procter & Gamble in traditional market

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Procter & Gamble na tradičním trhu
Author: Pecháčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Trunkát, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo charakterizovat marketingovou strategii firmy Procter & Gamble na tradičním trhu. V první části práce musel být tradiční trh charakterizován. V současné době neexistuje žádné pravidlo, které by jednoznačně rozdělovalo trh na tradiční a moderní. Proto bylo sestaveno několik klíčových kritérií, pomocí kterých byly v práci trhy definovány. Je nutné těmto kritériím porozumět i pro sestavení fungující marketingové strategie. V závěru práce je uvedena případová studie, která měla za cíl porovnat efektivitu prodejních aktivit na obou trzích. Je však nutné zachovat si širší pohled a též do porovnání zahrnout možné výhody dlouhodobé strategické spolupráce s velkými subjekty na trhu.
Keywords: moderní trh; Head & Shoulders; marketingová strategie; spotřebitel; Procter & Gamble; tradiční trh
Thesis title: Marketing strategy Procter & Gamble in traditional market
Author: Pecháčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Trunkát, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis was to characterize the marketing strategy of Procter & Gamble in the traditional market. The first part characterized traditional market. Currently, there is no rule that clearly divides the market into traditional and modern. It was therefore established a number of key criteria by which markets were defined. It is necessary to understand these criteria and to build efficient marketing strategies. To conclude there is a case study, which aimed to compare the effectiveness of sales activities in both markets. However, it is necessary to maintain a broader view and also in comparison to include the possible benefits of long-term strategic cooperation with major players in the market.
Keywords: Head & Shoulders; marketing strategy; modern market; shopper; Procter & Gamble; traditional market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 1. 2015
Date of submission: 18. 12. 2015
Date of defense: 19. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50988/podrobnosti

Files for download

    Last update: