Communication mix in FMCG focused on seniors

Thesis title: Komunikační mix v oblasti FMCG zaměřený na seniory
Author: Dykastová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá vliv nástrojů komunikačního mixu na spotřební chování seniorů v oblasti FMCG. Práce je rozdělena do několika částí. Nejdříve jsou vysvětleny teoretické souvislosti, které tvoří základ pro dosažení cíle diplomové práce. Poté následuje charakteristika obyvatel ČR a cílové skupiny seniorů dle sekundárních výzkumů. Další část tvoří případová studie, jejíž součástí jsou analýzy komunikačních mixů výrobku Flora a GS Condro a zároveň vlastní kvalitativní a kvantitativní výzkum. Poslední kapitolu tvoří návrhy na efektivní marketingovou komunikaci pro seniory v oblasti FMCG.
Keywords: stárnutí populace; GS Condro; Flora; spotřební chování; marketingová komunikace; senior; komunikační mix
Thesis title: Communication mix in FMCG focused on seniors
Author: Dykastová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the impact of the communication mix tools on consumer behaviour of seniors in FMCG. The work is divided into several parts. Firstly is explained the theoretical context that forms the basis for achieving the goals of the thesis. Then follows the characterization of the Czech population and target group of seniors according to secondary researches. Another part is a case study, which includes analyses of communication mix of the Flora and GS Condro products, together with its own qualitative and quantitative research. The last chapter consists of proposals for effective marketing communication for seniors in FMCG.
Keywords: GS Condro; communication mix; Flora; population aging; consumer behaviour; marketing communication; senior

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2015
Date of submission: 18. 12. 2015
Date of defense: 19. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51144/podrobnosti

Files for download

    Last update: