Italy: Economics and Position in the International Tourism Market

Thesis title: Itálie: ekonomika a postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu
Author: Baudyšová, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Brůžková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je pomocí jednotlivých klíčových ukazatelů analyzovat ekonomickou situaci a také cestovní ruch Itálie a tím vymezit její postavení na mezinárodním trhu. S cestovním ruchem úzce souvisí činnost organizace ENIT, národní agentury cestovního ruchu, a proto je cílem této práce zaměřit se i na její snahy o propagaci Itálie a hlavní politiky a strategie. Celá práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První část se zabývá obecnou charakteristikou Itálie, která se soustřeďuje i na demografický vývoj, charakteristiku životních podmínek a pracovní trh. Dále následuje ekonomická analýza, která vymezuje současné trendy vývoje ekonomiky, ale ukazuje i vývoj v čase a udává možnou prognózu do budoucna. Třetí kapitola se zabývá analýzou cestovního ruchu a poslední část charakteristikou italské centrály cestovního ruchu ENIT a jejími činnostmi.
Keywords: ekonomika; analýza; ENIT; Itálie; cestovní ruch
Thesis title: Italy: Economics and Position in the International Tourism Market
Author: Baudyšová, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Brůžková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyse the economic situation and tourism of Italy with the help of key indicators and so determine its position in the international market. The activity of ENIT, Italian National Tourist Board, is closely related to the development of tourism and so the aim is also to describe its main strategies and policies. The thesis is divided into four main parts. The first part is concerned with the general characteristic of Italy and describes the demographic situation, living conditions and labour market development. The next chapter analyses the economic situation and shows the current trends of its development as well as the development in the last years and gives the possible prediction for the future. The third chapter deals with the analysis of tourism and the last part describes the ENIT agency and its activities.
Keywords: ENIT; economics; analysis; Italy; tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2015
Date of submission: 30. 11. 2015
Date of defense: 12. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51605/podrobnosti

Files for download

    Last update: