The analysis of impact of particular marketing events on sales of Ford vehicles

Thesis title: Analýza vlivu vybraných marketingových akcí na prodeje nových vozidel Ford
Author: Haninger, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza vlivu vybraných marketingových akcí pořádaných v letech 2013 a 2014 na prodeje vozidel Ford. Jako základ výzkumu bylo použito porovnání nákladů vynaložených na pořádané akce, s jejich přínosy a porovnání s obdobím, ve kterém se žádné akce podobného formátu nekonaly. Na základě provedených analýz bylo zjištěno, že efektivita akcí, jež se dají rozdělit do dvou základních skupin, je odlišná a odvíjí se od přesně daných kritérií. Nicméně žádnou ze skupin nelze označit za jednoznačně efektivní či nikoliv, neboť k řadě ukazatelů nebyla k dispozici data. Výsledky této práce umožňují stanovit doporučení pro pořádání marketingových akcí v budoucím období.
Keywords: marketingová akce; prodej vozidel; automotive; marketing; podpora prodeje
Thesis title: The analysis of impact of particular marketing events on sales of Ford vehicles
Author: Haninger, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of diploma thesis is to analyse the impact of particular marketing events organized in 2013 and 2014 on sales of Ford vehicles. Comparision between the expenditures and benefits from the events and comparision with month, when no events were organized, was used as the foundation of analysis. The findings were, that effectivity of each event differs and is based on specific criteria. Neverthless the final conlclusion about effectivity, could not have been made, due to the lack of relevant data. Based on the results the recommendations for future organization of marketing events were made.
Keywords: marketing; marketing event; vehicle sales; automotive; sales support

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2013
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 15. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44367/podrobnosti

Files for download

    Last update: