Marketing study of the Municipal District Prague 3

Thesis title: Marketingová studie městské části Praha 3
Author: Poláková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingem městské části Praha 3. Cílem diplomové práce je analýza marketingu městské části Praha 3 z hlediska cestovního ruchu a vytvoření návrhů na jeho rozvoj. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována základním pojmům cestovního ruchu a městského marketingu. Praktická část obsahuje analýzu současného marketingu a primární marketingový výzkum s cílem zjistit názory obyvatel a návštěvníků na Prahu 3, její marketingové aktivity a možnosti rozvoje cestovního ruchu. Dílčím cílem výzkumu je zjištění rozdílnosti názorů mezi obyvateli a návštěvníky. Na základě provedených analýz a marketingového výzkumu budou vytvořeny marketingové návrhy na rozvoj cestovního ruchu.
Keywords: městský marketing; cestovní ruch; Praha 3; marketingový mix
Thesis title: Marketing study of the Municipal District Prague 3
Author: Poláková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis deals with marketing of the Municipal District Prague 3. The aim of a thesis is a marketing analysis of the Municipal District Prague 3 in terms of tourism and creating proposals for its development. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is focused on the basic concepts of tourism and city marketing. The practical part includes a current marketing's analysis and primary marketing research to know opinions of the residents and visitors on Prague 3, its marketing activities and possibilities for a tourism development. The partial aim of the research is to determine the different opinions between residents and visitors. The marketing proposals will be created for a tourism development based on the analysis conducted and marketing research.
Keywords: marketing mix; city marketing; tourism; Prague 3

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2014
Date of submission: 21. 8. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49413/podrobnosti

Files for download

    Last update: