How Can Web Marketing Techniques Bring Value to a Company

Thesis title: How Can Web Marketing Techniques Bring Value to a Company
Author: Mostýnová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this master thesis is to find out how Czech companies are using different digital marketing tools and how it links to their results. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part maps the digital environment in the Czech Republic and explains the different digital marketing techniques. The practical part combines both quantitative (questionnaire) and qualitative (interview) research. The application part tries to put the findings into practice with analysing the way Czech companies use web marketing techniques and finally comparing to pioneer country, the US. The findings were able to show certain trends on the Czech market that inhibit taking the full potential out of web marketing techniques. This thesis also attempts to fill the void within international studies of web marketing tools.
Keywords: Czech Companies; E-commerce; Digital Environment; Effectiveness; Web Marketing Tools
Thesis title: Jak mohou web marketingové techniky pomoci firmám
Author: Mostýnová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak české společnosti využívají různé digitální marketingové nástroje a jak tyto souvisí s výsledky firmy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část mapuje digitální prostředí v České republice a vysvětluje různé digitální marketingové techniky. Praktická část v sobě spojuje jak kvantitativní (dotazník) a kvalitativní (rozhovor) výzkum. Praktická část se snaží dát poznatky do praxe, jak české firmy používají web marketingové techniky, které jsou poté srovnány s výsledky USA. Výsledky byly schopny zjistit určité trendy na českém trhu, které poukazují na špatnou aplikace web marketingových technik. Tato práce se také pokouší zaplnit mezeru v rámci mezinárodních studií zabývajících se webovými marketingovými nástroji.
Keywords: Efektivita ; E-commerce; Digitální prostředí; Web Marketing; České firmy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2015
Date of submission: 15. 6. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50853/podrobnosti

Files for download

    Last update: