Implementation of Marketing Campaign Bend the Rules on Czech Market:

Thesis title: Implementace marketingové kampaně Bend the Rules na český trh
Author: Václavík, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá implementací marketingové kampaně Bend the Rules na český trh. Teoretická část je zaměřena především na sociální sítě a jejich využití v marketingu, dále se věnuje další související terminologii jako je WOM, generace Y a názorový vůdce, které hrají klíčovou roli při návrhu mediálního plánu. Praktická část zahrnuje analýzu sekundárních dat ze zdrojů Nielsen, Ipsos a OmnicomMediaGroup. Vlastní průzkum se snaží odhalit komunikační trendy generace Y na internetu. Na základě provedené analýzy je posléze navržen mediální plán.
Keywords: Generace Y; Bend the Rules; Millennials; Hewlett-Packard; Marketingová kampaň
Thesis title: Implementation of Marketing Campaign Bend the Rules on Czech Market:
Author: Václavík, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The work deals with the implementation of marketing campaign Bend the Rules on the Czech market. The theoretical part is focused on social networks and their use in marketing, as well as other related terminology such as WOM, Generation Y and opinion leader, which play a key role in the draft of media plan. The practical part includes an analysis of secondary data sources from Nielsen, Ipsos and OmnicomMediaGroup. Primary research seeks to uncover communication trends of generation Y on the Internet. On the basis of the analysis is then proposed media plan.
Keywords: Hewlett-Packard; Marketing Campaign; Generation Y; Bend the Rules; Millennials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2015
Date of submission: 16. 8. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53035/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: