Direct selling of floorball equipment

Thesis title: Přímý prodej florbalového vybavení
Author: Vaculík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá metodou přímého prodeje jako alternativní možností distribuce florbalového vybavení. Cílem práce je zodpovězení následujících otázek: ? Je metoda přímého prodeje vhodná pro společnost, která je jedním z největších distributorů florbalového vybavení v ČR? ? Je vhodné zařazení přímého prodeje mezi již fungující distribuci v kamenných obchodech a pomocí e-shopu? ? Pomůže firmě zavedení přímého prodeje v boji s rychle narůstající konkurencí? Finální práce bude návrhem nové distribuční strategie společnosti Spinflo. Důraz je kladen na implementaci přímého prodeje do stávající marketingové strategie společnosti. Teoretické část vysvětluje metodu přímého prodeje a její zasazení do marketingových nástrojů. Dále se teoretická část zabývá historickým vývojem, základními principy a procesy přímého prodeje za využití obecných teorií společně s konkrétními příklady jednotlivých firem, které přímý prodej využívají. Druhá část popisuje společnost Spinflo, její aktivity, postavení na trhu a marketingovou strategii. Je analyzován trh s florbalovým vybavením v rámci ČR, především z hlediska konkurence a chování zákazníka. Praktická část navrhuje využití přímého prodeje v rámci konkrétní firmy na základě informací z teoretické části v kombinaci s analýzou marketingové strategie firmy a trhu, na kterém se pohybuje.
Keywords: Porterova analýza; Florbalové vybavení; Firma Spinflo; Distribuční kanály; Přímý prodej
Thesis title: Direct selling of floorball equipment
Author: Vaculík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the distribution method of direct selling as an alternative option how to sell floorball equipment. The objective is to answer following questions: Is direct selling suitable for a company, that is one of the largest distributors of floorball equipment in the Czech Republic? Is it appropriate to include direct selling to already established distribution channels of store selling and e-shop? Will the direct selling help to fight rapidly growing competitors? The theoretical part explains the method of direct selling and its position in marketing mix. The second part describes Spinflo company, its activities and marketing strategy. The market is analysed with emphasis on competition and customer behaviour. The third part proposes the use of direct sales within the Spinflo company based on information from the theoretical part, in combination with the floorball market analysis.
Keywords: competition; distribution; direct selling; business strategy; floorball equipment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45269/podrobnosti

Files for download

    Last update: