Social networks as a marketing tool for the promotion of music and musical events

Thesis title: Sociální sítě jako marketingový nástroj promotingu hudby a hudebních eventů
Author: Podnecký, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje sociálním sítím a jejich využitím k marketingovým účelům v promotingu hudby a hudebních eventů. Hlavní část této práce dokumentuje dnešní výběr aktivních sociálních sítí a dává si za cíl srovnat jejich nástroje z hlediska užitečnosti pro marketing elektronické hudby. Autor ve své práci obecně popisuje rozlišnou využitelnost různých platforem a hodnotí a definuje správné marketingové postupy pro dosažení úspěchu jak hudebního umělce, tak hudební události.
Keywords: sociální sítě; Imagination festival; sociální média; marketing; elektronická hudba; hudební eventy; promoting hudby
Thesis title: Social networks as a marketing tool for the promotion of music and musical events
Author: Podnecký, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis attends to social networks and their usage for marketing purposes aimed at promotion of music and musical events. The main part of this work documents todays selection of active social networks and aims to compare their tools in the terms of usefulness for electronic music marketing. The author of this work describes different applicability of various platforms and evaluates and defines proper marketing approaches with the goal of success of both musical artists and musical events.
Keywords: social networks; social media; Imagination festival; electronic music; musical events; music promotion; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 3. 2014
Date of submission: 10. 6. 2015
Date of defense: 23. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46864/podrobnosti

Files for download

    Last update: