Analysis of marketing strategy of Havel, Holásek & Partners s.r.o., attorneys-at-law

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti Havel, Holásek & Partners s.r.o., advokátní kancelář
Author: Staňková, Silvie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kulhánková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat, kriticky zhodnotit a poté navrhnout doporučení pro zlepšení marketingové strategie společnosti Havel, Holásek & Partners s.r.o., advokátní kancelář. Práci lze rozdělit na teoretickou a praktickou část. Teoretická pasáž je věnována interpretaci základních marketingových pojmů, definování koncepce marketingu a jeho primárních účelů, seznámení s teorií marketingového mixu a v neposlední řadě rovněž se specifiky marketingu služeb. Praktická část již pojednává o společnosti samotné a zaměřuje se primárně na podstatu, nástroje a výsledky její marketingové komunikace. Čtenář je rovněž seznámen jak s vývojem firmy, tak s jejími tržními konkurenty. Následně jsou pojmy z teoretické části aplikovány přímo na advokátní kancelář a v konečné fázi je dle výsledků dotazníkového šetření a konzultací s managementem kanceláře navrhnuto optimální složení nové marketingové strategie.
Keywords: analýza; advokátní kancelář; marketing
Thesis title: Analysis of marketing strategy of Havel, Holásek & Partners s.r.o., attorneys-at-law
Author: Staňková, Silvie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kulhánková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the analysis, critical evaluation and recommendation for the improvement of marketing strategy of Havel, Holásek & Partners s.r.o., attorneys-at-law. This work is divided into theoretical and practical part. The theoretical passage is devoted to interpretation of the basic marketing concept, definition of its primary purposes, theory of the marketing mix and the specifics of services marketing. The practical part concerns with the company itself, and focuses on the core, tools and results of marketing communications. The reader is also acquainted with the development of both the company and its market competitors. Subsequently, the terms of the theoretical part are applied directly to the law firm. According to the survey results and consultation with the management, the suggestion for the optimal composition of the new marketing strategy was created at the final phase.
Keywords: attorneys-at-law ; analysis; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 3. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47172/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: