Regulation of advertising

Thesis title: Regulace reklamy
Author: Dohányos, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se věnuje komparaci a zhodnocení rozdílů v regulaci reklamy zemí České republiky, Švédska a Francie. Porovnávána je regulace právní i mimoprávní, kde se zaměřuje na samoregulační organizace jednotlivých zemí. Na základě porovnání vybraných stížností, kterými se jednotlivé organizace zabývaly, je pak hlavním cílem práce vymezit témta, kterým společnost věnuje nejvíce pozornosti a doporučit Radě pro reklamu případné změny na základě inspirace od Švédska a Francie a jejich systémů samoregulace reklamy.
Keywords: Rada pro reklamu; reklama; Autorité de régulation profesionelle de la publicité; Reklamombudsmannen; etický kodex; samoregulace; etika
Thesis title: Regulation of advertising
Author: Dohányos, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the comparison and evaluation of differences in terms of regulation of advertising in Czech Republic, Sweden and France. Both legal and non-legal regulation is being compared with greater focus on self-regulatory organizations of the countries. Based on the comparison of selected cases, that self-regulatory bodies have dealt with, the main objective is to define which issues the society pays attention to, and provide the Council for advertising (Rada pro reklamu) of Czech Republic with recommendations based on inspiration from Sweden and France and their systems of advertising self-regulation.
Keywords: ethics; code of ethics; Autorité de régulation profesionelle de la publicité; self-regulation; advertising; Rada pro reklamu; Reklamombudsmannen

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2014
Date of submission: 4. 5. 2015
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47305/podrobnosti

Files for download

    Last update: