Marketing strategy of Amaranth Life s.r.o

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Amaranth Life s.r.o
Author: Doležálková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zkoumá marketingovou strategii firmy Amaranth Life s.r.o., která se zabývá výrobou a prodejem bezlepkových produktů založených na nosné surovině amarant. Cílem práce je analyzovat stávající marketingovou strategii firmy a na základě toho navrhnout její možná vylepšení. První část vysvětluje teoretické základy marketingu jako je marketingová strategie a plánování, SWOT analýza, marketingové prostředí a marketingový výzkum. Na těchto základech je vystavěna druhá praktická část. Pro zpracování praktické části bylo využito také dotazníkové šetření. Na základě předchozí analýzy byla na konci práce navržena doporučení pro zlepšení marketingové strategie firmy.
Keywords: marketingová strategie; Amaranth Life; bezlepkové výrobky; marketingový výzkum
Thesis title: Marketing strategy of Amaranth Life s.r.o
Author: Doležálková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyses the marketing strategy of the company Amaranth Life s.r.o. that produces and sells gluten-free products. The core ingredient of the products is amarath. The purpose of the thesis is to analyze the current marketing strategy of the firm and suggest possible improvements. The first part explains the theoretical basics of marketing such as marketing strategy and planning, SWOT analysis, marketing environment and marketing research. The thesis then proceeds to the second part. A questionnaire survey was used in this practical part. Based on the previous analysis, suggestions for improvement and recommendations were made at the end of the thesis.
Keywords: Amaranth Life; gluten free products; marketing research; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2014
Date of submission: 4. 5. 2015
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47945/podrobnosti

Files for download

    Last update: