Innovation strategy of selected Moravian winery in the context of global competition

Thesis title: Inovační strategie vybraného moravského vinařství v podmínkách globální konkurence
Author: Wurst, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Michlovská, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vypracování inovační strategie konkrétního vinařského podniku a vytvoření generické koncepce strategického managementem pro oblast vinařství. Práce je rozdělena na dvě částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována formou literární rešerše. Úvodní kapitola se věnuje definici základních prvků strategického managementu a návrhu modelu strategického řízení. V dalších částech jsou detailně popsány jednotlivé úrovně tohoto modelu s důrazem na specifické aspekty zkoumaného odvětví. Závěr teoretické části pojednává o významu a roli managementu inovací ve strategickém řízení. Praktická část se zabývá již samotnou aplikací modelu strategického řízení na konkrétní vinařský podnik v prostředí České republiky. V rámci této části jsou využívány zejména analytické a komparativní metody strategické analýzy a také vybrané metody a techniky teorie manažerského rozhodování.
Keywords: alternativní strategie; inovace; scénáře; strategická analýza; strategické řízení; Vinařství
Thesis title: Innovation strategy of selected Moravian winery in the context of global competition
Author: Wurst, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Michlovská, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to create an innovation strategy of Moravian winery and to propose a generic concept of a strategic management for the wine sector. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is written as a literary review. The first chapter focuses on the definition of basic elements of strategic management and designing of strategic management model. In the following parts each level of this model is described in detail with emphasis on specific aspects of the examined industry. The last part of the theoretical part discusses the importance and the role of innovation management in strategic management. The practical part deals with the implementation of the described strategic management model to the management system of a selected winery in the Czech Republic. This part uses primarily analytical and comparative methods of strategic analysis and methods and techniques of the theory of decision making.
Keywords: innovations; Winemaking; scenarios; strategic management; strategic analysis; alternative strategies

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 5. 2014
Date of submission: 17. 12. 2014
Date of defense: 11. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47976/podrobnosti

Files for download

    Last update: