Marketing strategy of UniCredit Bank

Thesis title: Marketingová strategie firmy UniCredit Bank
Author: Patková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje marketingové strategii firmy UniCredit Bank a její aplikaci s ohledem na interkulturní diference v Čechách a na Slovensku. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny základní marketingové pojmy a specifikovány zvláštnosti marketingu služeb. Samostatná podkapitola je věnována interkulturnímu marketingu, jako stěžejní problematice této práce, dále jsou zde popsány společné a rozdílné znaky obou zkoumaných kultur. Praktická část se potom zaměřuje na samotnou společnost UniCredit bank, především analýzu její použité marketingové komunikace. Jsou zde uvedeny výsledky dotazníkového šetření a výstup z prováděných hloubkových rozhovorů. Cílem této práce je identifikovat, kvantifikovat a zhodnotit rozdíly ve vnímání marketingu bankovního sektoru v Čechách a na Slovensku.
Keywords: marketingová strategie; UniCredit Bank; interkulturní marketing
Thesis title: Marketing strategy of UniCredit Bank
Author: Patková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis is dedicated on marketing strategy of company UniCredit Bank and its application with respect to intercultural differences in the Czech and Slovak republic. In the introduction to the theoretical part the basic concepts of marketing are explained, especially the specifics of services marketing. The separate sub-chapter is devoted to intercultural marketing as the key issue of this work. Furthermore, it describes the common and different features of both studied cultures. The practical part is then focused on the company UniCredit itself, mainly focused on the analysis of her used marketing communication. There are presented results of a survey and outcomes of in-depth interviews. The goal of this thesis is to identify, quantify and evaluate the differences in the perception of banking sector marketing in the Czech and Slovak republic.
Keywords: UniCredit Bank; intercultural marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 5. 2014
Date of submission: 4. 5. 2015
Date of defense: 18. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48007/podrobnosti

Files for download

    Last update: