The influence of the advertisement on the young generation

Thesis title: Vliv reklamy na mladou generaci
Author: Balatová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Reklama je všude kolem nás a mladá generace je stále oblíbenějším cílovým segmentem reklamních kampaní. Tato práce se zabývá právě vlivem reklamy na mladou generaci. Cílem této práce je na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit, jak obecně reklamu mladá generace vnímá a jak je reklamou ovlivněna ve svém životě. Dále jsem chtěla zjistit, jestli ji mladí lidé dokáží charakterizovat a jaký mají k reklamě osobní vztah. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola charakterizuje reklamu, její formy a právní a etickou regulaci. Druhá kapitola se týká vlastního výzkumu provedeného na druhém stupni základní školy a čtyřletém gymnáziu. Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření.
Keywords: mladá generace; reklama; vliv; dotazník
Thesis title: The influence of the advertisement on the young generation
Author: Balatová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The advertisement is all around us and the young generation is more and more popular target segment of the advertising campaigns. This thesis is dealing with the influence of the advertisement on the young generation. The aim of this thesis is to identify, based on our own survey, how the young generation sees the advertisement and how it is influenced by it. Moreover, I wanted to uncover whether young people are capable of defining the advertisement and what is their position towards it. The thesis is divided into two chapters. The first chapter characterize the advertisement, its forms and the legal and ethical regulation. The second chapter concerns my own conducted research on the second level of the elementary school and four-year grammar school. The survey was performed in the form of a questionnaire.
Keywords: questionnaire; young generation; advertisement; influence

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2014
Date of submission: 4. 5. 2015
Date of defense: 18. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48058/podrobnosti

Files for download

    Last update: