Analysis of marketing usage of social network \\Facebook in Fitness Studio MAT

Thesis title: Analýza marketingového využití sociální sítě \\Facebook ve Fitness Studio MAT
Author: Steklá, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Ditrich, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je Analýza marketingového využití Facebooku ve Fitness Studio MAT. První část vysvětluje pojem sociální síť a specifikuje různé kategorie sociálních sítí, v rámci kterých uvádí nejznámější typy sítí ve světě a v České republice. V druhé části je analyzována marketingová strategie Fitness Studio MAT a provedena SWOT analýza. V následující části byly stanoveny výzkumné otázky, které byly ověřovány, zda jsou pravdivé či nikoli za pomoci dotazníkového šetření zákazníků Fitness Studio MAT. Na základě výsledků v dotazníkovém šetření byly v poslední kapitole stanoveny návrhy na zlepšení a rozvoj sportovního centra.
Keywords: sociální sítě; Fitness Studio MAT; Facebook; marketing
Thesis title: Analysis of marketing usage of social network \\Facebook in Fitness Studio MAT
Author: Steklá, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Ditrich, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of bachelor thesis is Analysis of marketing usage of social network Facebook in Fitness Studio MAT. The first chapter explains the term social network, specifies different types of social networks and introduces the most known types of social networks all over the world and in the Czech republic. In the second chapter the marketing strategy in the company Fitness Studio MAT has been analysed and SWOT analysis of the centre has been made. In further chapter research questions have been created which were checked out if they are true or not by questionnaire survey of the customers in Fitness Studio MAT. On the basis of results in the questionnaire survey there have been made proposals for improving and development of the sport centre.
Keywords: social networks; Fitness Studio MAT; Facebook; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2014
Date of submission: 10. 4. 2015
Date of defense: 2. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48074/podrobnosti

Files for download

    Last update: