Contemporary art as a marketing tool of Prague

Thesis title: Současné umění jako nástroj marketingu hlavního města Praha
Author: Hüblová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat způsob, jakým hlavní město Praha přistupuje k současnému umění jako k nástroji marketingu a do jaké míry jej využívá ke své propagaci. Práce se zabývá problematikou způsobu využití současného umění hlavním městem k jeho propagaci. Text analyzuje, jakým způsobem Praha využívá současné umění ke komunikaci se svými zákazníky, tedy obyvateli a návštěvníky. Součástí práce je kromě teoretického výkladu marketingový mix Prahy a srovnání její image s konkurenčními metropolemi. Rozsáhlá část práce je věnována analýze finanční politiky města v oblasti kultury a projektů s uměleckým zaměřením. Na příkladu festivalu Signal je pak prezentováno efektivní a úspěšné využití současného umění k marketingu hlavního města Prahy. Na základě zpracované SWOT analýzy je v závěru zhodnocen celkový přístup Prahy k potenciálu současného umění a dále jsou navrhnuta možná řešení zjištěných nedostatků.
Keywords: současné umění ; Praha ; městský marketing
Thesis title: Contemporary art as a marketing tool of Prague
Author: Hüblová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze Prague's attitude towards a contemporary art as one of the marketing tools of city. Another point of the text is to find out to what extent Prague uses this marketing tool for its promotion. The text contains of relevant theoretical explanation followed by the marketing mix of Prague and its comparison with other capital cities. A significant part of the text studies the financial policy of Prague in the cultural and art fields. The Signal festival then represents an effective way of using the contemporary art as a marketing tool of city. Finally, based on the SWOT analysis, the whole issue is evaluated including suggestion of possible solutions of discovered problems.
Keywords: Prague; city marketing; contemporary art

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2014
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 23. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49330/podrobnosti

Files for download

    Last update: