Contemporary Vietnamese business environment concentrating on commercial and cultural differences

Thesis title: Současné podnikatelské prostředí Vietnamu se zaměřením na obchodní a kulturní zvláštnosti
Author: Nguyen, Thanh Kim Hue
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Štemberk, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní zvláštnosti Vietnamu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na stručnou charakteristiku základních informací o Vietnamu. Druhá část se zabývá kulturou a kulturními zvláštnostmi Vietnamu při jednání i ve vzájemném soužití. Obsahem třetí kapitoly je popis současné ekonomiky a podnikatelského prostředí ve Vietnamu. Poslední kapitola bude zaměřena na česko-vietnamské vztahy a SWOT analýza vietnamského trhu. Finální výstup této práce by měl poskytnout praktické informace pro potenciální podnikatele a investory, kteří by měli zájem o vstup na vietnamský trh.
Keywords: Vietnam; podnikatelské prostředí; jednání; kulturní zvláštnosti; kultura
Thesis title: Contemporary Vietnamese business environment concentrating on commercial and cultural differences
Author: Nguyen, Thanh Kim Hue
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Štemberk, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyses business environment, commercial and cultural differences in Vietnam. The thesis is divided into four chapters. The first chapter focuses on brief characterization of basic information about Vietnam. The second chapter deals with Vietnamese culture and cultural differences during business negotiations as well as in ordinary life. The content of the third chapter is a description of the contemporary economy and business environment in Vietnam. The last chapter aims at Czech-Vietnamese relationship and SWOT analysis of Vietnamese market. The final output of this thesis should provide useful information for potential businessmen and investors, who would like to enter the Vietnamese market.
Keywords: Vietnam; differences; negotiation; culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 6. 2013
Date of submission: 4. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43240/podrobnosti

Files for download

    Last update: