Marketing strategies of food companies in the Czech republic with regard to the growing number of seniors

Thesis title: Marketingové strategie potravinářských firem v ČR s ohledem na rostoucí trh seniorů
Author: Melicharová, Vendula
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Téměř všechny vyspělé země po celém světě se potýkají se stejnou situací, a tím je demografické stárnutí populace. Počet obyvatel ve věku nad 65 let stále roste a tento segment bude disponovat nezanedbatelnou kupní silou. Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda se vybrané potravinářské firmy v ČR zaměřují na segment seniorů a zda k tomu využívají speciální marketingové techniky nebo strategie. Pomocí expertních rozhovorů ve vybraných firmách si tato práce klade také za cíl odpovědět na otázku, zda mají vybrané potravinářské firmy v portfoliu produkty určené cílové skupině seniorů a zda provádějí adaptace produktové politiky s ohledem na rostoucí trh seniorů (velikost fontu, výběr barev,...).
Keywords: potravinářské firmy ; demografické stárnutí; senior
Thesis title: Marketing strategies of food companies in the Czech republic with regard to the growing number of seniors
Author: Melicharová, Vendula
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Almost all developed countries in the world are facing the aging of the population. The population aged over 65 years is growing and this segment of the population will have a considerable purchasing power. The aim of this thesis is to determine whether the selected food companies in the Czech Republic are focused on the segment of seniors. Using expert interviews in the selected companies it will be determined whether the food companies have a product for seniors in the portfolio of products and whether they implement the adaptation of the product policy with regard to the growing market of seniors (font size, choice of colours,...).
Keywords: senior ; aging of the population; food market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43356/podrobnosti

Files for download

    Last update: