Creating a positive image of the company Hewlett-Packard Ltd. on the Czech market

Thesis title: Utváření pozitivního image firmy Hewlett - Packard na českém trhu
Author: Rozkydálková, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce shromažďuje informace týkající se firemní identity společnosti Hewlett-Packard, její kultury, komunikace a designu a to jak ve směru působení na zákazníka, tak interně na zaměstnance. Součástí je analýza image společnosti prostřednictvím online dotazníku a srovnání národních kulturních rozdílů a jejich možný vliv na firemní kulturu. Analyzuji zde také působení firmy Hewlett-Packard a jejích konkurentů na sociálních sítích. Hlavním cílem této práce je zachytit identitu firmy Hewlett-Packard s.r.o. a její image na českém trhu. Závěrem hodnotím aktuální působení firmy na českém trhu a uvádím návrhy ke zlepšení.
Keywords: image firmy; identita firmy; Hewlett-Packard
Thesis title: Creating a positive image of the company Hewlett-Packard Ltd. on the Czech market
Author: Rozkydálková, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis collects information on the corporate identity of the company Hewlett-Packard, its culture, communication and design, both in the direction to customer and internally to employees. It includes analysis of the company's image through an online questionnaire and comparison of national cultural differences and their possible impact on corporate culture. I also analyze effects of Hewlett-Packard and its competitors on the social networks. The main objective of this work is to capture the identity of Hewlett-Packard Ltd. and its image on the Czech market. Finally, I evaluate current actions of the company on the Czech market and provide my suggestions for improvement.
Keywords: corporate identity; Hewlett-Packard; corporate image

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2013
Date of submission: 10. 5. 2014
Date of defense: 25. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44620/podrobnosti

Files for download

    Last update: