Business Operations with Selected Commodities

Thesis title: Obchodné operácie s vybranými komoditami
Author: Tomešová, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa venuje predaju diamantov pomocou multilevel marketingu. Jej cieľom je dokázať vhodnosť tejto formy predaja pre danú komoditu. Aby práca ponúkla ucelený pohľad na danú problematiku, teoretická časť je rozdelená na 2 časti. V tej prvej sú rozobrané špecifiká obchodu s diamantmi a druhá je zameraná na formu predaja. Následne je použitý príklad spoločnosti, ktorá využíva multilevel marketing na predaj diamantov.
Keywords: multilevel marketing; priamy marketing; diamantová burza; The Rapaport Price List; 4C; Kimberleyský proces; diamant; Asociácia osobného predaja
Thesis title: Obchodní operace s vybranými komoditami
Author: Tomešová, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje prodaji diamantů pomocí multilevel marketingu. Jejím cílem je dokázat vhodnost této formy prodeje pro danou komoditu. Aby práce poskytovala ucelený pohled na danou problematiku, je teoretická část rozdělená na 2 části. V té první jsou rozebrána specifika obchodu s diamanty a druhá je zaměřena na formu prodeje. Následně je použit příklad společnosti, která využívá multilevel marketing na prodej diamantů.
Keywords: The Rapaport Price List; diamantová burza; multilevel marketing; přímý marketing; Asociace osobního predeje; diamant; Kimberleyský proces; 4C
Thesis title: Business Operations with Selected Commodities
Author: Tomešová, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is sale of diamonds by multilevel marketing. The goal is to prove that multilevel marketing is a suitable selling form to this commodity. To offer a complex view, the theoretical part is divided into 2 parts. In the first one, there are analyzed specifications of the diamond industry and the other one is consecrated to the selling method. Afterwards, there is set an example of a company using multilevel marketing to sell diamonds.
Keywords: multilevel marketing; The Rapaport Price List; 4C; Kimberley Process; diamond; Personal Selling Association; direct marketing; diamond bourse

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2013
Date of submission: 20. 4. 2015
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45986/podrobnosti

Files for download

    Last update: